Telefonie voor het bedrijfsleven ging vroeger altijd via een analoge lijn of via ISDN. Tegenwoordig stappen steeds meer bedrijven voor hun zakelijke telefonie over op VoIP bellen. Een van de voordelen van VoIP is dat je niet meer gebonden bent aan een fysieke locatie. Het signaal van de zakelijke telefonie komt nu via internet binnen in de plaats van een koperen lijn. En dit is niet alleen heel handig, het bespaart ook nog eens op de maandelijkse kosten. VoIP.nl levert zakelijke telefonie voor het MKB.
Zakelijke telefonie kan eenvoudiger via VoIP
Had je vroeger een of meerdere ISDN aansluitingen (of meerdere analoge lijnen) voor je telefonie dan had je meestal ook een (professionele) telefooncentrale op de zaak staan (hangen). Een dergelijke ISDN centrale zorgde ervoor dat alle gesprekken bij de juiste telefoontoestellen terecht kwamen. Als de zakelijke telefonie via VoIP bellen is geregeld dan wordt er vaak gebruik gemaakt van een Hosted PBX oplossing, oftewel een telefooncentrale in de cloud. Ieder VoIP toestel meldt zich zelfstandig aan op de telefooncentrale in de cloud. Daarbij maakt het niet uit of de ene telefoon in Amsterdam staat en de andere telefoon in Limburg. Beide toestellen melden zich op dezelfde VoIP centrale aan. De toestellen gebruiken hiervoor een internetverbinding. Onderling kan er kosteloos gebeld worden. Dit levert veel voordelen op voor de zakelijke gebruiker.
Kosten besparen met zakelijke telefonie
Telefonie via Voice Over IP levert naast voordelen ook een kostenbesparing op. Gemiddeld wordt er 25% bespaard ten opzichte van KPN. Naar het buitenland kan dit voordeel met VoIP oplopen tot wel 70%. Daarnaast kan er vaak ook bespaart worden op de maandelijkse abonnementskosten. Een ISDN-30 verbinding bij KPN kost al snel paar honderd euro per maand. Een SIP trunk, het alternatief op ISDN, kost nog géén honderd euro per maand. Op jaarbasis scheelt dat een hoop kosten voor uw bedrijf.