Stel je de volgende situatie eens voor. Meerdere MKB of ZZP ondernemers delen een bedrijfspand. Er is daarnaast één gezamenlijke receptie. De dames bij de receptie heten iedereen van harte welkom die het pand binnenkomen. Wanneer een van de MKB ondernemers geen tijd heeft om de telefoon op te nemen dan zou het een goede optie kunnen zijn het telefoontje te laten beantwoorden door deze receptie. En stel dat de meeste ondernemers die er gevestigd zijn dit graag zouden willen.
Maar hoe zorg je er dan voor dat de telefoon met de juiste naam wordt opgenomen?
Voice over IP (VoIP) is hiervoor de oplossing. Verschillende telefoonnummers kunnen gekoppeld worden aan de Hosted PBX (telefooncentrale in de cloud). Daar kan worden ingesteld dat er een naam aan een binnenkomend VoIP gesprek moet worden gekoppeld. Deze naam zie je dan in het beeldscherm staan van je toestel wanneer naar dat nummer wordt gebeld. Dit kan bij 1 inkomende lijn maar ook bij 100 inkomende lijnen. Het is daarom verstandig om een wat uitgebreider toestel te hebben met een groot scherm. Op dit scherm wordt dan met een mooi overzicht weergegeven wie er belt, met welk nummer en voor wie deze is bedoelt.
Instap telefoons hebben vaak een klein scherm zodat het lastiger is om te zien wie er belt of naar welk nummer ze bellen.