Met deze techniek besparen wereldwijd miljoenen bedrijven maandelijks op hun belkosten. Een ISDN verbinding is vandaag de dag niet meer nodig voor professionele zakelijke telefonie.
Internet bellen
Heeft u met uw bedrijf een stabiele internetverbinding dan is VoIP geschikt. Een internetverbinding via de kabel van Ziggo of via glasvezel is zeer geschikt. Een ADSL of VDSL verbinding kan in de meeste gevallen ook volstaan. Bij internet bellen wordt een telefoongesprek omgezet in data en via internet naar het datacenter van de telecom provider gestuurd. Zodra de data in het datacenter is wordt het doorgezet naar een andere telecom provider. Dit kan ook een VoIP provider zijn maar kan net zo goed KPN zijn die het op een ISDN verbinding aflevert. Over de omzetting hoeft u zich geen zorgen te maken, dit gebeurd allemaal automatisch.
Een voordeel bij VoIP is dat u gebruik kan maken van een virtuele telefooncentrale. Dit is software dat draait op een server in het datacenter van uw internet bellen provider. Met deze telefooncentrale kunnen in- en uitgaande telefoongesprekken worden afgehandeld. U zou kunnen kiezen om een keuzemenu te laten horen aan uw bellers. Na het maken van een keuze wordt het telefoongesprek doorgezet naar een telefoontoestel bij u op kantoor. In beeld verschijnt dan de keuze die de beller heeft gemaakt. Ook kunt u er voor kiezen om tijdens sluitingstijden een voicemail te laten horen. Een doorschakeling naar een 24-uurs servicemedewerker is natuurlijk ook geen probleem. Internet bellen levert veel voordelen op voor het bedrijfsleven.
Belt u op dit moment nog met ISDN of een analoge lijn? Hoog tijd om over te stappen naar VoIP. De specialisten van VoIP.nl helpen u graag bij de overstap. Neem vandaag nog vrijblijvend telefonisch contact op of vul het bestelformulier in.