Ben je nog verzekerd tegen inbraak?
Je alarmcentrale is verbonden via je huidige verbinding. Zodra je je telefoonnummers verplaatst naar een andere provider, wordt de lijn opgezegd waar je alarmcentrale gebruik van maakt. Veel bedrijven realiseren zich dit pas wanneer de overstap al een feit is. Het is natuurlijk slimmer om dit vooraf goed te regelen. Als een alarm geen meldingen meer kan doorgeven aan de meldkamer, ben je waarschijnlijk niet meer verzekerd tegen inbraak.
Aparte verbinding voor je alarmcentrale
Als je je telefonie naar VoIP verplaatst, kun je technisch gezien ook je alarmcentrale op VoIP aansluiten. Je kunt bijvoorbeeld een gateway gebruiken die VoIP omzet naar analoog. Echter, veel verzekeringsmaatschappijen accepteren dit niet. Dit is vaak afhankelijk van de alarmklasse. De kans is groot dat je je alarm een aparte verbinding moet geven, los van VoIP. Hieronder geven we je twee alternatieven.
Back-up-lijn
Als je een vrij recente alarmcentrale hebt, kun je waarschijnlijk kiezen voor doormelding via internet. De centrale stuurt dan zijn berichten via internet naar de meldkamer. Bij een dergelijk systeem zit vaak ook een GSM-backup. Mocht je traditionele internetverbinding uitvallen, dan kan de alarmcentrale toch nog zijn meldingen doorgeven via het internet van de GSM-chip.
Apart kastje
Als je centrale niet de optie heeft om meldingen via het internet door te geven, kan er waarschijnlijk wel een apart kastje worden aangeschaft dat dit mogelijk maakt. De prijzen verschillen enorm, van 250 tot 1500 euro. Als alternatief zou je een analoge lijn van KPN kunnen overwegen. Je telefonie gaat dan via VoIP en je alarmcentrale gewoon nog op de oude manier.
Meer weten?
Ontdek hoe je je alarmcentrale naadloos integreert met VoIP en blijf verzekerd. Onze experts staan klaar om je te adviseren en te ondersteunen. Neem vandaag nog contact met ons op. We staan klaar om de telefonie-oplossing van jouw bedrijf naar het volgende niveau te tillen!