VoIP reseller worden

Wat is een reseller?

Om het even simpel samen te vatten is een reseller een bedrijf (of zelfstandig ondernemer) die producten of diensten verkoopt aan derden en daar een commissie voor ontvangt van de leverancier/verkoper. Het is eenvoudiger dan u waarschijnlijk denkt. Een reseller wordt ook wel een partner of resell partner genoemd. Daarmee wordt aangegeven dat een reseller niet alleen optreedt als een tussenpersoon maar ook als een partner ondernemer. Samen helpen we de klant. Wij met onze werkzaamheden, jij met jouw werkzaamheden. Lees verderop meer over de werkzaamheden van een VoIP reseller.

Wat heb je nodig om een VoIP Reseller te worden?

Zoals hierboven omschreven is een reseller ook een partner. Allereerst is affiniteit met VoIP (of telecommunicatie in het algemeen) geen vereiste maar wel een pré. Daarnaast is algemene netwerk- en ICT kennis goed om te hebben. Door middel van training en eigen gebruik zal men snel vertrouwd raken met het product. De minimum vereiste is daarom in het bezit zijn van een eigen onderneming en een goede service kunnen bieden aan klanten.

Hoe wordt de commissie berekend?

In het algemeen praten wij over twee verschillende commissies van onze zijde. Als partner ontvangt men een maandelijkse commissie over de abonnementskosten van de klant. Bij aanvraag van een resellerschap kunnen we hier meer uitleg over geven. Als tweede ontvang je als reseller een commissie over het totaal van de maandelijkse gesprekskosten van al je klanten. Naast deze commissie zijn er nog meer verdiensten. Vergeet namelijk niet dat u het apparatuur en de online telefooncentrale zelf configureert en daardoor zelf kan kiezen welke arbeid u rekent aan de klant. U hoeft het apparatuur niet bij ons te bestellen. Wij kunnen u in contact brengen met onze distributeur waardoor u direct alle telefoons en netwerkapparatuur rechtstreeks kunt bestellen. Mocht u niet weten welke prijzen u kunt vragen voor deze apparatuur dan kunt u de prijzen hanteren die wij gebruiken in onze webwinkel: shop.voip.nl Overige werkzaamheden zoals het ter plaatse installeren van VoIP apparatuur (zowel telefoons als modems) is meestal niet nodig. Sommige klanten vragen hier wel om en het is aan u als reseller hier een vergoeding voor te vragen of niet.

Hoe kan ik een reseller worden?

Eenvoudig! Neem telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail. Extra informatie over uw onderneming en achtergrond stellen wij zeer op prijs.

Wat zijn de voordelen om een reseller van VoIP.nl te zijn?

Hierbij de voordelen voor een reseller op een rij:
  • Geen kosten voor het opzetten en onderhouden van een VoIP platform.
  • Geen diepgaande kennis nodig voor de werking van VoIP bij de aanvang van resellerschap.
  • Goedkoop bellen.
  • We watch your back! Kom je er uit dan helpen wij je graag!
  • Je bent niet verantwoordelijk voor het draaiende houden van het VoIP platform, updates uitvoeren en up-time garanderen. Dat zijn de taken van VoIP.nl.
  • Aantrekkelijke commissie over abonnementen en gesprekskosten.
  • Eigen marges over apparatuur.
  • Geen zorgen over facturatie. Facturatie wordt door ons verzorgt.
  • Je krijgt toegang tot het VoIP platform waarmee je je eigen klanten kan beheren.

Nadelen van VoIP.nl Reseller zijn?

Naast de voordelen zullen er misschien een aantal nadelen voor u kunnen zijn als reseller:
  • Zonder VoIP achtergrondkennis kan het moeilijk zijn je eerste klanten te overtuigen om met VoIP te gaan bellen. Dit hoeft echter geen nadeel te zijn als je je even wilt verdiepen in het vak, wij helpen je graag.
  • Je blijft verantwoordelijk voor het onderhouden van de relaties met je klanten.
  • Je wordt niet slapend rijk.

Wat zijn precies de werkzaamheden een VoIP partner?

De eerste stap zal is het enthousiast maken van je klant voor VoIP en daarnaast het afsluiten van een passend abonnement. Vragen van je eigen klanten komen als eerst bij jouw bedrijf binnen. VoIP.nl heeft dus geen rechtstreeks contact met de eindklant. Je probeert de klant te helpen door middel van de kennis die je bij ons en uit eigen ervaring hebt opgedaan. Zodra het probleem of vraagstuk te complex wordt kan je ons om hulp vragen, maar het is niet de bedoeling om direct alle vragen door te spelen naar ons. De insteek is dat we samen de klant helpen.

Hoe krijg ik mijn eerste klanten?

Hier is geen pasklaar antwoord op te geven. Maar er zijn wel wat hulpmiddelen c.q. richtlijnen. Allereerst is er natuurlijk je eigen netwerk en kennissenkring. Wie wil er nu niet goedkoper bellen? En dit door een bekende laten regelen? Daarnaast is het ook handig om er achter te komen wie er nog met ISDN belt. Mede omdat KPN heeft aangekondigd dat ISDN in 2019 zal komen te vervallen, is er daar een goede kans voor succes.

Kan ik ook reseller worden als ik helemaal geen IT-er ben? Als ik geen verstand van VoIP heb?

Met de opzet van het resellerschap is het de bedoeling dat de reseller het contact onderhoud met de klant. Als je helemaal geen affiniteit hebt met IT dan is er echter nog steeds een mogelijkheid om als reseller op te treden. Er zijn dan wel enkele beperkingen over de verrekening van de commissies, wij zullen namelijk meer werk voor je moeten verrichten waardoor de verdeling van inkomsten anders wordt.