Bel voor een vrijblijvende offerte: 085-2733060

VoIP telefooncentrale in de cloud

Wat heeft een telefooncentrale te maken met VoIP? Meer dan u denkt. Juist VoIP bellen maakt het mogelijk om een centrale in de cloud te hebben. Dit wordt ook wel Hosted VoIP genoemd of Hosted PBX.

Telefooncentrale

Zonder telefooncentrale is zakelijke telefonie zeer beperkt. Stelt u zich voor dat u op een telefoonnummer bereikbaar bent via een telefoonverbinding die aan is gesloten op een telefoontoestel. Een potentiële klant belt naar het telefoonnummer en het toestel gaat rinkelen. U neemt de telefoon op en beantwoord het gesprek. Als op dat moment nog iemand het telefoonnummer belt krijgt diegene een ingesprekstoon. Of als de functie dubbelgesprek is ingeschakeld krijgt u een wisselgesprek. Maar wat heeft een wisselgesprek voor zin als u reeds met een klant aan de lijn bent en u het gesprek zonder onderbreking wilt afhandelen? Op zo’n moment komt een telefooncentrale handig van pas. Een wachtrijfunctie van een Hosted PBX kan het gesprek beantwoorden en melden dat u in gesprek bent.

Bovenstaand is maar een simpel voorbeeld waarvoor u een telefooncentrale in de cloud zou kunnen gebruiken. Als u vroeger een wachtrijfunctie zou willen toepassen op uw telefoonnummer dan had u al snel een telefooncentrale nodig van meer dan duizend euro. Met internet telefonie is zo’n investering verleden tijd. U betaalt slechts een laag abonnementsbedrag om van dergelijke professionele functies gebruik te kunnen maken. Dat maakt overstappen naar VoIP aantrekkelijk.

VoIP met Hosted PBX

Veel VoIP providers bieden naast het leveren van een of meerdere telefoonnummers ook een Hosted PBX dienst. Dit is software dat draait op een server in een datacenter en telefoongesprekken kan afhandelen. Met VoIP gaat de telefonie via internet. Via het internet communiceert het VoIP toestel met de Hosted PBX.

Een wachtrij is slechts een functie die u met Hosted VoIP kan gebruiken. Denk ook aan een voicemail, wachtstandmuziek, belgroepen, uitgebreide rapportage etc. De specialisten van VoIP.nl weten wat er allemaal mogelijk is en kunnen u adviseren wat de beste software is voor uw situatie. Neem nu contact op voor een vrijblijvend advies.